tisdag 24 december 2013

24. Berätta om en gång när du kände dig älskad


Vi hade varit tillsammans i två månader på dagen och spenderat den på Univserseum och tittat på apor, fiskar och min favorithaj Herman. Jag ville mest kolla på djuren men han ville att vi skulle gå till experimentdelen också, den där som alla barn älskar. Så vi gick dit och testade roliga spela-in-din-låt-saker och lekte detektiv. Jag hittade lögndetektorn och var tvungen att testa, för alla crime-serier som jag följt. Det började med de vanliga frågorna om namn, ålder och så vidare. Den allra sista frågan var att man skulle be sin kompis ställa en fråga till en. Jag frågade om han inte kunde hitta på någon, och jovisst kunde han det. Men han sa inget. Så jag bad honom en gång till och jo, han skulle bara komma på något svarade han. Och så dröjde det ännu en stund så jag frågade varför det var så svårt, "säg bara någonting!". Så tittade jag på honom och såg hur han liksom såg lite nervös och obekväm ut och jag var helt oförstående. Så tittade han på mig och sa att han hade frågan, så jag gjorde mig redo för att trycka på knappen. "Jag älskar dig" sa han, "älskar du mig?".

2 kommentarer: